Takaisin etusivulle >>
 
HELSINKI-RISTEILYT
Osta liput tai lahjakortti
Reittikartta
Aikataulu & hinnasto
LOUNASRISTEILYT
Osta liput tai lahjakortti
Pöytävaraus lounaalle
À la carte- ja viinilista
ILLALLISRISTEILYT
Osta liput tai lahjakortti
Pöytävaraus illalliselle
À la carte- ja viinilista
LIPUT & lahjakortit
Itselle tai lahjaksi
KUIVASAARI-RETKET
Koe suljettu linnake
 
> Asiakkaamme kertovat
> Lehtijuttuja risteilyiltä
> Kuvagalleriat
> PDF-esitteet
> Esitetilaukset
> Hyvä tietää
> Anna palautetta

 
 

ASIAKKAAMME KERTOVAT

Kävijöiden spontaanisti lähettämät kokemukset auttavat teitä tutustumaan risteilyihin muiden kävijöiden kokemina. Palaute on erittäin arvokasta ja hyödyllistä tietoa myös kehittymisen kannalta. Seuraamme mielipiteitänne ja kehitämme toimintaa myös laatujärjestelmän avulla.

Laatu1Q00 -kävijätutkimus
- mitattua tutkimustietoa


IHA-Lines Oy Helsinki Cruises on mukana Visit Finlandin / Matkailun edistämiskeskuksen (MEK) laajassa Laatutonni-laatujärjestelmässä. Visit Finland (/MEK) on suositellut palvelujamme mitattuihin kävijäkokemuksiin pohjautuen yhtenätoista perättäisenä vuotena (kaikkina mitattuina vuosina): 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017 ja 2018: "Yritys on todistanut LaatuVerkon säännöllisten asiakasmittausten kautta asiakkaidensa tyytyväisyyden palveluihinsa olevan korkeatasoista."

Tutkimuksissa selvitetään vuosittain 4 000 - 10 000 arvioitua seikkaa. Kävijätutkimuksissa on 11 vuoden aikana mitattu yli 67 000 numeerisessa muodossa olevaa tutkimustulosta ja mielipidettä: keskiarvo kiitettävä.

Esimerkki Laatu1Q00-kävijätutkimuksen tuloksista:
m/s Doris & Doris II -laivoilla käyneiden vieraiden antamien arvioiden keskiarvoja vuodelta 2017.
Merkintä n = kysymykseen annettujen vastausten lukumäärä.
Tutkimuksen arvosteluasteikko on 1-5, jossa 5 = erittäin hyvä.

Miten teitä palveltiin varausvaiheessa? n=530 (4.55-4.56/5.00)
Pitivätkö myyjän antamat tiedot paikkansa? n=533 (4.59-4.62/5.00)
Aluksen tilat ja yleinen viihtyisyys? n=564 (4.22-4.34/5.00)
Aluksen yleinen siisteys? n= 565 (4.34-4.41/5.00)
Ystävällisyys ja palvelualttius? n=563 (4.49-4.52/5.00)
Henkilökunnan ammattitaito? n=560 (4.43-4.46/5.00)
Tarjoilujen/ruoan taso, maku ja näyttävyys? n=557 (4.29-4.35/5.00)
Ruoan riittävyys/annoskoko? n=550 (4.54-4.57/5.00)
Tarjoiluhenkilökunnan osaaminen
ja palveluasenne?
n=555 (4.42-4.46/5.00)
Palvelun/kokonaisuuden hinta-laatusuhde? n=564 (4.35-4.38/5.00)
Miten kokonaisuus vastasi odotuksianne? n=563 (4.40-4.44-/5.00)
Tulisitteko uudelleen / voisitteko
suositella muille?
n=558 (4.49-4.51/5.00)


Linnoitusten Helsinki -risteily

"Kiitosta! Kiitos, risteilykokemus oli tosi onnistunut: ruoka oli hyvää ja laiva miehistöineen hieno.

Meitä ei haitannut edes se ettei aurinko paistanut. Oli muuten hyvä sää. Doris oli muuten isompi kuin kuvittelin. Hieno lyyli.

Me kaikki olimme aivan innoissamme
:)

(6.6.2006)

T: Pia"

Pia Könönen, Marketing Assistant
EP-ENGINEERING OY (Ltd.), MediaSolution Group
MediaSolution Group on esitys- ja opetusteknologian maahantuoja sekä av-ratkaisu- ja laitetoimittaja.

Kiitokset reissusta!

"Tässä tulee palautetta tänään 31.8.05 tekemästämme illallisristeilystä: on aivan ihmeellistä, miten monta ruokalajia onnistuitte taikomaan laivan varmaankin aika pienessä keittiössä. Miten herkullista ruoka kuitenkin olikaan! Viinivalikoimassakin löytyi varmasti jokaisen makuun sopivaa juomaa.

Doris-laiva oli ihme sinänsä. Laivan kolme kantta antoi mahdollisuuksia moneen: alimmalla kannella tarjoutui mahdollisuus oleskella intiimisti omassa porukassa aterioimassa. Kannelta oli kuitenkin oiva näköala ohilipuviin maisemiin. Toisella kannella saattoi istua baarista tilatulla lasillisella ja vaikkapa tupakoida ja rupatella tuttujen kanssa.

Ylimmällä kannella oli sitten tilaisuus ihailla maisemia, ja arvailla mikä saari nyt ohitettiin, ja minkä salmen läpi seuraavaksi mennään.

Lopuksi haluan lausua kiitoksen miellyttävälle henkilökunnalle, joka auliisti palveli meitä vähän tottumattomia merimatkustajia, joita me sosiaaliviraston väki varmaankin olemme.

Tulen suosittelemaan risteilyänne muillekin tutuille."

Terveisin,
Lauri Heikkinen, Helsingin kaupungin sosiaalivirastosta

Lounasristeilymme

"Kiitokset jälleen kerran onnistuneesta risteilystä (13.8.2005 klo 11.00). Ruoka oli maukasta ja palvelu hyvää.

Pöytämme sijoittelu oli myös onnistunut, koska pystyimme ryhmissä keskustelemaan mukavasti useiden välivuosiemme tapahtumista.

Sääkin sattui vielä suosimaan tapaamistamme!

Kaikkea hyvää teille. Tulemme varmasti taas toistekin.

Parhain terveisin
Orvokki"

Orvokki Willberg
Suomen Liikemiesten Kauppaopiston
35-vuotisluokkakokous "SLK 1970"
Suomen Liikemiesten Kauppaopisto on alansa
suurin toisen asteen oppilaitos Suomessa

Kuvatapion huvitoimikunnan retki

"Olimme 3.6.2004 avaamassa kesän vieton. Matkasimme Doriksella 19.00 lähteneellä reissulla. Meitä oli yhteensä 9 henkilöä nauttimassa ihmisistä, maisemista, ruuasta ja elämyksistä.

Kaikkien puolesta haluamme kiittää matkasta, ripeästä iloisesta palvelusta ja erityisesti maittavista ruuista!

Hyvää kesää kaikille teille!"

Matias Hotti
huvitoimikunnan puheenjohtaja
Kuvatapio Studio, Helsinki
Kuvatapio Studio on nopeiden erikoispalveluiden valokuvausliike

Lounasristeily Doris-laivalla

"Osallistuin eilen 10.7.2003 klo 14:30 lähteneeseen Doriksen lounasristeilyyn. Olimme tyytyväisiä risteilyyn kokonaisuutena. Ruoka oli hyvää.

Erityisesti ilahdutti se, että henkilökunta oli ystävällistä ja huomaavaista eikä tullut kertaakaan sellaista oloa, että joku olisi ollut työssään vastenmielisesti.

Eräs ehdotus tulee nyt mieleen (en lähetä tätä viestiä suinkaan tämän vuoksi). Lautasen alla olevaan tablettiin voisi painaa reittikartan, niin olisi ollut vielä helpompi seurata selostusta.

Ystävällisin kiitollisin terveisin!"

Pertti Lehtonen, Helsinki

Päiväkoti Elmerin illallisristeily

"Elmerin päiväkodin henkilökunta kauniisti kiittää ja kumartaa onnistuneesta illallisristeilystä 4.6.2004. Ruoka oli hyvää ja palvelu ystävällistä.

Kaunista ja aurinkoista kesää!"

Ystävällisin terveisin,
Päiväkoti Elmerin väki, Nurmijärvi

Iltaristeily Doris-laivalla

"Olen positiivisesti yllättynyt toiminnastanne. Vieraani olivat tärkeitä ja vähän mietitytti lähteä ilman "koeristeilyä". Kaikki sujui kuitenkin loistavasti (29.6.2003). Vieraamme kiittelivät kovasti ja sääkin suosi meitä. "

Kiitokset vielä kerran,
Sami Seppälä
Sales Manager
Choice Hotels Finland Oy, Vantaa
Choice Hotels on pohjoismainen hotelliketju

Syntymäpäivät illallisristeilyllä

"Illallisristeily 8.7.2003 70-vuotisjuhlan merkeissä onnistui oikein hyvin. Vieraamme olivat erittäin tyytyväisiä hyvin toimineesta tarjoilusta ja erittäin maukkaasta menusta, sekä juhlavasta laivasta. Saimme runsaasti kiitosta juhlasta, jonka onnistumisessa teillä oli suuri osuus."

Vielä kerran kiittäen,
Seppo Juutilainen ja Marjatta Kujala, Helsinki

Kesälounas Helsingin keskustassa - laivalla!

"Työssäni mediatalon markkinointipäällikkönä minulla on paljon tapaamisia asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa. Lounasristeily on kesäaikaan erinomainen vaihtoehto tavalliselle ravintolatapaamiselle.

Kutsuessani asiakkaani lounasristeilylle, teen vain treffit Dorikselle Helsingin Kauppatorille. Pöydän saan varattua nopeasti yhdellä puhelinsoitolla, jolloin nimelläni varatut paikat ovat laivalla valmiina.

Asiakkaani ovat kehuneet erityisesti laivan pippuripihviä sekä saaristolaislautasta. Kauneimpinakin kesäpäivinä pitää kuitenkin ehtiä myös muuta kuin lounastamaan. Doriksen risteily sopii tähänkin, koska risteilyyn ei kulu liian pitkää aikaa, vaan asiakastapaaminen sekä alkaa että päättyy luontevasti."

Seija Kosunen
markkinointipäällikkö
Kotimaa Mediat, Helsinki
Kustannus-Osakeyhtiö Kotimaa on erikoistunut lehtikustantaja

 






Laatu1Q00-kävijätutkimukset

"Emme odottaneet tällaista
ruokamenuuta kun tulimme
laivaan, mutta yllätys oli
todella positiivinen. Jatkakaa
samaan malliin. KIITOS!"

"Palvelu oli ystävällistä ja
ruoka erinomaista. Söimme
lounaspöydästä."

"Söimme Classic Menun ja
voin rehellisesti sanoa,
että oli yksi parhaimmista
pihveistä ikinä."

"Illallinen oli maukas,
pippuripihvi parhaasta päästä"

"Toimme risteilylle venäläisiä
yritysvieraitamme, jotka
vierailivat Suomessa
ensimmäistä kertaa.
Maisemat, ruoka ja tunnelma
olivat erinomaiset, ja
vieraamme nauttivat
risteilystä."

"maten jättebra (à la carte)
bra service"

"Ruoka oli todella maukasta!
Vietimme mukavan illan
seurueemme kanssa."

"Toiveeni juhlavieraille
huomioitiin hyvin"

"Kahdelta kerralta kokemuksia,
yrityksemme henkilökunta
pitää ja kehuu, ruokaan
ollaan tyytyväisiä"

"Food was just excellent
and looked very attractive"

"Parasta oli laivan ilmapiiri
ja loistava palvelu"

"Hyvä palveluasenne"

"Sujuva palvelu seisovasta
pöydästä, jonka antimet
olivat erinomaiset."

"Vieraat olivat erittäin tyytyväisiä
- tervetullutta vaihtelua
perinteiseen ravintolaillalliseen!"

"Tunnelmallinen laiva, hieno
ilma ja maisemat, hyvä ruoka"

"Henkilökunta ja heidän
palvelualttius olivat erinomaista
ja ruoka erittäin maukasta.
Olimme todella tyytyväisiä ja
tuomme seuraavan kerran myös
vieraita mukanamme. Kiitos!"

"Seurueellemme oli katettu laivan
takaosaan, mikä sopi mainiosti
merkkipäiviemme viettoon."

"Kaikki toimi niinkuin pitikin."

"Ruoka oli erittäin maittavaa
ja palvelu toimi erittäin
loistavasti. Oli erittäin mukavaa,
että ruokailun välissä pääsimme
yläkannelle ihailemaan maisemia
ja henkilökunta sitten ilmoitti,
kun ruoka oli tarjoiltu pöytiin."

"Hyvät näkymät ruokapöydästä,
selostusta oli vain silloin
tällöin, eli saattoi hyvin
keskustella omassa pöydässä."

"Hyvä buffetpöytä. Kiva reitti."

"Ruoka oli todella maukasta ja
tuoretta. Henkilökunta oli erityisen
ystävällistä ja palvelu hyvää.
Vaikka sää sattui olemaan
vähän huono, risteilystä jäi
todella hyvä mieli.
:) "

"Parasta oli ruoka, maisemat.
Henkilökunta oli tosi ystävällistä,
avuliasta, reilua ja rentoa."

"Luonnollisen reipas
kommunikointi asiakkaiden kanssa."

"Ystävällinen henkilökunta,
siistit tilat"

"Kaiken kaikkiaan koko risteily
oli huippu kiva ja hyvä.
Palvelu oli erittäin hyvää"

"Oikein hyvä kokemus."

"Ruoka oli kuin huippuravintolasta"

"Olimme oma seurue ja
saimme istua yhdessa omassa
kokonaisuudessa. Henkilökunta
oli lähellä ja oli helppo kysyä.
Esittivät myöskin ehdotuksia/
ajatuksia matkan aikana minulle
vastuuhenkilöna mikä
oli positiivista"

"Ruuat olivat oikein
herkullisia, parempaa
kuin olisin odottanut"

"Työkaverit yllättivät
täyttäessäni heinäkuussa 60 v,
veivät risteilylle. Parasta
oli ruoka ja ystävällinen
tarjoilija TYTTÖ.
Täytyy sanoa, että
harvoin saa sellaista
palvelua. KIITOS"

"Parasta oli tilat ja ruoka.
Palvelu myynnissä oli erinomaista
koska varasimme peruutimme
muutimme varaustamme
mutta myynnissä oltiin
kokoajan erittäin ystävällisiä
ja tarjottiin vaihtoehtoja."

"Hyvä reissu,
ei mitään valittamista."



Kansainvälisiä
terveisiä


The best was:
"Going close enough to the islands
to see the cottages and saunas."
Laatu1Q00-kävijätutkimus 2009

The best was:
"Combination: sightseeing,
lunch on the ship."
Laatu1Q00-kävijätutkimus 2009

"Nous avons dîné sur le MS-Doris
samedi dernier et tenons à vous
faire savoir que nous avons
été enchantés. La croisière s'est
bien passée et le repas
était très agréable.
Merci et à bientôt."

Bruno Julia
Paris, France (août 2006)

"Le diner croisière est
un très agréable moment à bord
du m/s DORIS: les paysages sont
magnifiques sous le coucher
de soleil autour de la côte
Finlandaise. Nous avons opté
pour le "Nordic Menu" et nous
avons merveilleusement bien
diné: la présentation et
la qualité des produits
nous a permis de découvrir
les produits locaux dans
d'excellentes conditions,
le tout avec un très bon
rapport qualité-prix.
Milles merci aussi à tout
l'équipage pour leur gentillesse,
leur sourire et leur efficacité.
Amicalement"

Eric de Bigault
France (juin 2007)