Takaisin etusivulle >>
 
Varustamoyhtiö
Yhteystiedot
Yhteydenottolomake
Laatujärjestelmä
Ympäristö
Henkilökunta
Kuvagalleriat
Lehtileikkeitä
 
Useanlaisia laivoja
Vertaile eri laivoja
m/s Merisaukko
m/s Emilia
m/s Hymy
m/s Merisaraste
m/s Panda
m/s Monica
p/ws Vispilä
m/s Doris
m/s Doris II
s/s Norrkulla
m/s J.L. Runeberg
m/aux Astrid
m/aux Svanhild
 
> Asiakkaamme kertovat
> PDF-esitteet
> Esitetilaukset
> Matkanjärjestäjät
> Hyvä tietää
> Anna palautetta
 
 
 

LAATUJÄRJESTELMÄ

Meillä on etuoikeus saada esitellä saaristoa teille tärkeinä päivinä. On tärkeää että työtä ei tehdä miten tahansa. Pyrimme varmaan laatuun ja kehittymiseen.

Seuraamme mielipiteitänne ja kehitämme toimintaa laatujärjestelmän avulla. Kävijätutkimuksissa risteilyvieraat ovat arvioineet kokemuksensa korkeatasoiseksi. Tämän mitatun korkean laadun johdosta Matkailun edistämiskeskus MEK / Visit Finland on suositellut palvelujamme kymmenenä perättäisenä vuotena: 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 ja 2017, korkeaan asiakastyytyväisyyteen perustuen.


IHA-Lines Oy Helsinki Cruises on mukana Matkailun edistämiskeskuksen (MEK) maanlaajuisessa Laatutonni-laatujärjestelmässä. Kerätyistä asiakaskokemuksista myös MEK saa puolueetonta tietoa yritysten toiminnan laadusta ja voi suositella parhaiksi arvioituja palveluja.

Matkailun edistämiskeskus / Visit Finland suosittelee
IHA-Lines Oy Helsinki Cruises -risteilyjä, koska "yritys on todistanut LaatuVerkon säännöllisten asiakasmittausten kautta asiakkaidensa tyytyväisyyden palveluihinsa olevan korkeatasoista" (keskiarvo vähintään 4.2/5.0).

Laaja kysely antaa hyvän yleiskuvan ja hyödyllistä tietoa risteilyvieraiden kokemuksista. Olemme keränneet vuosittain tutkimuksissa yhteensä 4 000 - 10 000 numeerisessa muodossa olevaa vastausta. Kaudella 2017 keräsimme 9 633 numeerisessa muodossa olevaa tutkimustulosta.

Esimerkki Laatu1Q00-kävijätutkimuksen tuloksista:
m/s Doris & Doris II -laivoilla käyneiden vieraiden antamien arvioiden keskiarvoja vuodelta 2017.
Merkintä n = kysymykseen annettujen vastausten lukumäärä.
Tutkimuksen arvosteluasteikko on 1-5, jossa 5 = erittäin hyvä.

Miten teitä palveltiin varausvaiheessa? n=530 (4.55-4.56/5.00)
Pitivätkö myyjän antamat tiedot paikkansa? n=533 (4.59-4.62/5.00)
Aluksen tilat ja yleinen viihtyisyys? n=564 (4.22-4.34/5.00)
Aluksen yleinen siisteys? n= 565 (4.34-4.41/5.00)
Ystävällisyys ja palvelualttius? n=563 (4.49-4.52/5.00)
Henkilökunnan ammattitaito? n=560 (4.43-4.46/5.00)
Tarjoilujen/ruoan taso, maku ja näyttävyys? n=557 (4.29-4.35/5.00)
Ruoan riittävyys/annoskoko? n=550 (4.54-4.57/5.00)
Tarjoiluhenkilökunnan osaaminen
ja palveluasenne?
n=555 (4.42-4.46/5.00)
Palvelun/kokonaisuuden hinta-laatusuhde? n=564 (4.35-4.38/5.00)
Miten kokonaisuus vastasi odotuksianne? n=563 (4.40-4.44-/5.00)
Tulisitteko uudelleen / voisitteko
suositella muille?
n=558 (4.49-4.51/5.00)


Laatujärjestelmää rakennettaessa ja sitä kehitettäessä pohditaan myös yrityksen toimintoja ja erilaisten prosessien suoraviivaisuutta, tehokkuutta ja mahdollisten virheiden varmaa esilletuloa sekä systemaattisia toimintatapoja ja kunkin työtehtävän tyypillisiä toimia prosessimaisina kuvauksina. Yhdenmukaiset toimintaprosessit ovat omalta osaltaan auttamassa risteilyjen ja tilaisuuksien onnistumisessa.

Sanotaan, että ympäri käydään ja yhteen tullaan. Näin toimii myös laatujärjestelmä. Sen lisäksi, mitä henkilökunta kehittää toimintaa työn ohessa, myös kerätyistä ja saaduista asiakaskokemuksista ja palautteista saadaan ideoita jatkuvaan kehitykseen ja edelleen sovellettavaksi toiminnassamme. Vierivä kivi ei sammaloidu eikä kehitys pysähdy kun kertyvä kokemus valjastetaan käyttöön, samalla kun pyritään parantamaan toimintaa ja prosesseja entisestään.

Keräämme vuosittain satojen risteilyvieraamme kokemukset laatujärjestelmämme avulla. Kiitos kaikista ideoista, kommenteista ja kehitysehdotuksista. Arvomme vastanneiden kesken risteilypalkintoja.

Oletteko ollut risteilyillämme?
Kehitytään! Kerro miten teidän risteilynne sujui!

 





VISIT FINLAND ON
SUOSITELLUT VARUSTAMON
PALVELUJA KYMMENENÄ
PERÄKKÄISENÄ VUOTENA
MITATTUUN KORKEAAN
KÄVIJÄTYYTYVÄISYYTEEN
PERUSTUEN: 2008, 2009, 2010,
2011, 2012, 2013, 2014,
2015, 2016 ja 2017



YKSITYISTILAISUUKSIEN
JA REITTIRISTEILYJEN
KÄVIJÄKOKEMUKSIA

"Olin järjestelemässä risteilyä, ja tehtävä oli erittäin helppo. Kaikki sujui niin vaivattomasti."

"Toiveeni sekä risteilyn toteutuksen että budjetin suhteen otettiin erittäin hyvin huomioon."

"Toimme risteilylle venäläisiä yritysvieraitamme, jotka vierailivat Suomessa ensimmäistä kertaa. Maisemat, ruoka ja tunnelma olivat erinomaiset, ja vieraamme nauttivat risteilystä."

"maten jättebra (à la carte) bra service"

"Sujuva palvelu seisovasta pöydästä, jonka antimet olivat erinomaiset."

"Hieno päivä, mutkaton juhla."

"Toiveeni juhlavieraille huomioitiin hyvin."

"Palvelu oli ystävällistä ja ruoka erinomaista. Söimme lounaspöydästä."

"Vierailu Söderskärin majakalla oli elämys kansainvälisille paljon maailmaa nähneille vieraillemme"

"Allt fungerade riktigt bra."

"Kaikki vieraamme olivat erittäin otettuja risteilyjuhlastamme ja kiitoksia on tullut runsaasti."

"Mukavaa kun alus oli varattu vain ryhmällemme. Säilyi kodikas tunnelma. Henkilökunta oli ystävällistä."

"Kerrassaan mukava päivä."

"Parasta oli kauniit maisemat ja pääsy laineille arjen kiireydestä"

"Ruoka oli todella maukasta."

"Juhlajärjestelyt sujuivat mutkattomasti ja ammattitaidolla. Risteily oli osallistujien mukaan mahtava."

"Hospitality and flexibility of arrangements both excellent."

"Hyvä fiilis, loistava ja motivoitunut henkilökunta!"

"Todella hieno risteily Espoon saaristossa."

"Ammattitaidolla tehty asiakastilaisuus-risteily"

"Kaikki toimi todella hyvin ja vierailla oli hauskaa!"

"Purjehdus vanhalla aluksella oli jotain erilaista, näin saimme järjestettyä asiakkaille ikimuistoisen illan."

"Ystävällinen kapteeni ja tarjoilija. Oikea asenne."

"Todella mukava reissu!"

"Risteily oli todella onnistunut, ihmiset tykkäsivät ja viihtyivät"

"Vihkiminen ja sen perään pieni oli juuri sitä mitä odotimmekin. Henkilökunta oli mukavaa ja homma toimi."

"Risteily oli upea kokemus ja vieraat olivat ihastuneita. Olen todella tyytyväinen."

"Hinta-laatu-suhde oli erinomainen."

Laatu1Q00-kävijätutkimus 2010
Laatu1Q00-kävijätutkimus 2009



"Kokemus! Uutta, ennen näkemätöntä!"

"Ja majakkasaari oli kuin satumaa. Olin todella vaikuttunut!"

"Parasta oli hyvä ruoka! Ei paperilautasia yms :)!!"

"Kerta kaikkisen hieno reissu, 21:stä mukana olleesta ei kukaan keksinyt mitään valitettavaa ja se on harvinaista!"

"Jäi sellainen mieli, että henkilökunta osallistui risteilyn onnistumiseen"

"Asiakkaat (4 kpl) viihtyivät niin että päättivät järjestää omalle firmalle vastaavan risteilyn"

"Kustannustarkkana virastona oli hyvä että saimme tuoda osan tarjoamistamme itse"

"Hyvä palvelu ja hinta/laatusuhde"

Laatu1Q00-kävijätutkimus 2008