Takaisin etusivulle >>
 
Varaa koko laiva
Asiakkaamme kertovat
Laivat, useita erilaisia
Risteilyhinnasto
 
Valmiita esimerkkejä
Henkilömäärän mukaan
Kestoajan mukaan
Budjetin mukaan
Yritysristeilyt ja edustus
Kansainväliset seurueet
Henkilökunnan risteilyt
Yhdistysten tilaisuudet
Syntymäpäivät, häät
sekä yksityiset juhlat

Saari- ja elämyskohteita
Sipoon Kaunissaari
Kuivasaaren linnake
Söderskärin majakka
 
Maistuvat tarjoilut
Tarjouspyyntölomake
 
> Kuvagalleriat
> Sopivia lähtösatamia
> Usein kysyttyä
> PDF-esitteet
> Esitetilaukset
> Hyvä tietää
> Anna palautetta
 
 
 

HYVÄ TIETÄÄ

IHA-LINES OY HELSINKI CRUISES

YRITYSRYHMILLE JA YHTEISÖILLE SOVITTAVA LASKUTUS

Aikataulumukaisilla Doris -laivojen Helsinki-risteilyillä maksutapoina käyvät käteinen, suomalaiset pankkikortit, American Express, Eurocard, Mastercard, OK, Diners Club, Visa sekä Visa Electron. Aikataulunmukaisille laivamatkoille lounas- ja illallisristeilyille osallistuville yritysryhmille on maksutavaksi sovittavissa myös laskutus jälkikäteen. Laskutuksesta pyydetään sopimaan ennakkoon varausta tehtäessä sekä lähettämään kirjallinen laskutuspyyntö laskutusosoitteineen ennen risteilypäivää. Laskutuspyynnön voi toimittaa sähköpostitse etukäteen osoitteeseen ihalines@ihalines.fi. Laskutuslisä on 8 euroa.

Yksityiset yritysten ja yhteisöjen 'varaa koko laiva' -tilausristeilyt laskutetaan useimmiten jälkikäteen. Kuitenkin, laivaisännällä on oikeus laskuttaa risteily myös etukäteen, miten voidaan toimia esimerkiksi yksityishenkilön ollessa tilaajana.

PERUUTUSEHDOT AIKATAULUNMUKAISILLA LAIVAMATKOILLA, LOUNAS-, ILLALLIS- JA SIGHTSEEING-RISTEILYILLÄ

Peruutus on tehtävä kirjallisesti IHA-Lines Oy Helsinki Cruises -risteilyvarustamolle postitse tai sähköpostitse. Peruutuspäivämäärä on se päivämäärä, jolloin IHA-Lines Oy Helsinki Cruises on vastaanottanut kirjallisen ilmoituksen peruutuksesta.

  • Jos peruutus tehdään yli 15 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, ei peruutusturvamaksua laskuteta.
  • Jos peruutus tehdään 14 - 8 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, laskutetaan peruutusturvamaksuna 25 % risteilyvarauksen kokonaissummasta (risteilyliput ja tilatut ravintolapalvelut / muut palvelut / ohjelma).
  • Jos peruutus tehdään 7 - 3 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, laskutetaan peruutusturvamaksuna 50 % risteilyvarauksen kokonaissummasta (risteilyliput ja tilatut ravintolapalvelut / muut palvelut / ohjelma).
  • Jos peruutus tehdään 2 - 0 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, laskutetaan peruutusturvamaksuna 100 % risteilyvarauksen kokonaissummasta (risteilyliput ja tilatut ravintolapalvelut / muut palvelut / ohjelma).

PERUUTUSEHDOT TILAUSRISTEILYJEN OSALTA

Moottorialusten osalta peruutus on tehtävä kirjallisesti IHA-Lines Oy Helsinki Cruises -risteilyvarustamolle postitse tai sähköpostitse. Peruutuspäivämäärä on se päivämäärä, jolloin IHA-Lines Oy Helsinki Cruises on vastaanottanut kirjallisen ilmoituksen peruutuksesta.

Ellei saamassanne tarjouksessa tai vahvistuksessa ole mainittu erilaisia
peruutusehtoja, noudatetaan moottorialusten osalta seuraavia päivärajoja ja ehtoja:

  • Jos peruutus tehdään yli 21 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, ei peruutusturvamaksua laskuteta.
  • Jos peruutus tehdään 20 - 10 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, laskutetaan peruutusturvamaksuna 25 % risteilyvarauksen alusvuokran osuudesta.
  • Jos peruutus tehdään 9 - 0 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, laskutetaan peruutusturvamaksuna 50 % risteilyvarauksen alusvuokran osuudesta sekä 100% tilatusta ravintolatarjoilusta / pitopalvelusta / muista varatuista palveluista.

Purjelaivojen, kuten m/aux Astridin ja m/aux Svanhildin osalta peruutus on tehtävä kirjallisesti IHA-Lines Oy Helsinki Cruises -risteilyvarustamolle postitse tai sähköpostitse. Peruutuspäivämäärä on se päivämäärä, jolloin IHA-Lines Oy Helsinki Cruises on vastaanottanut kirjallisen ilmoituksen peruutuksesta.

Ellei saamassanne tarjouksessa tai vahvistuksessa ole mainittu erilaisia
peruutusehtoja, noudatetaan purjealusten osalta seuraavia päivärajoja ja ehtoja:

  • Jos peruutus tehdään yli 33 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, ei peruutusturvamaksua laskuteta.
  • Jos peruutus tehdään 32 - 24 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, laskutetaan peruutusturvamaksuna 25 % risteilyvarauksen alusvuokran osuudesta.
  • Jos peruutus tehdään 23 - 17 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, laskutetaan peruutusturvamaksuna 50 % risteilyvarauksen alusvuokran osuudesta.
  • Jos peruutus tehdään 16 - 10 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, laskutetaan peruutusturvamaksuna 75 % risteilyvarauksen alusvuokran osuudesta.
  • Jos peruutus tehdään 9 - 0 vuorokautta ennen varattua risteilypäivää, laskutetaan peruutusturvamaksuna 100 % risteilyvarauksen alusvuokran osuudesta sekä 100% tilatusta ravintolatarjoilusta / pitopalvelusta / muista varatuista palveluista.

Yhteistyökumppaneillamme voi myös olla näistä ehdoista poikkeavia peruutusehtoja esimerkiksi saarikohteissa, mistä tapauksista mainitaan tarjouksessa / varauksen yhteydessä. Mikäli saamassanne tarjouksesa tai vahvistuksessa on esimerkiksi saarikohteiden, lisä- tai oheispalvelujen osalta mainittuna muunlaisia peruutusehtoja, niitä noudatetaan mainittujen varausten ja palveluiden osalta.

MAHDOLLISET ERIKOISRUOKAVALIOT LOUNAS- JA ILLALLISRISTEILYILLÄ

TAVALLISET ALLERGIAT JA ERIKOISRUOKAVALIOT
Buffet-ruokailuissa periaatteena on, että kukin risteilyvieras valikoi laivan buffetista itselleen ja omalle ruokavaliolleen soveltuvanlaisen kokonaisuuden omaan ruokavalioonsa soveltuen. Kasvis- ja vegaaniruokailijoiden määrä seurueessa pyydetään ilmoittamaan ennakkoon etukäteen risteilytoimistoon. Ruokalajeista saa tarvittaessa tarkempaa lisätietoa laivan henkilökunnalta. À la carte –menuissa ja -annoksissa erikoisruokavaliot ja tyypillisimmät allergiat voidaan huomioida kun ilmoitatte erikoisruokavalioista etukäteen, mikäli mahdollista, esimerkiksi mahdollisen henkilömäärän tarkentamisen yhteydessä, esimerkiksi: ”3 x kasvis”, ”2 x gluteeniton”, ”2 x maidoton” jne. Suurilla Doris-laivoilla erikoisruokavalio tai allergia on hyvä ottaa puheeksi myös / viimeistään laivalla teitä palvelevan ravintolan henkilökunnan / hovimestarin / tarjoilijanne kanssa tilatessanne. Yksityisillä tilausristeilyillä ennakkoon tilatuissa menuissa ennakkoon ilmoitetut erikoisruokavaliot voidaan useimmin huomioida, esimeriksi varaamalla ennakkoon tiedossa oleville "3 x kasvis" tai "gluteeniton" ruokailijalle heille soveltuvaa, kuten mahdollisesti oma pääruoka ja/tai jälkiruoka, ja jotain heille erikseen osoitettua, esimerkiksi kasvisruokailijalle soveltuvaa. Useiden ruokalajien buffeteissa on koko seurueelle tarjolla valikoima ruokalajeja, ja jos ennakkoon on ilmoitettuja erikoisruokavaliota, heille varataan yksityistilaisuuksissa pikkulaivoille pitopalvelusta silloin usein jotain heille sopivaa erikseen nimetysti / tarjoilijalta erikseen, vaikkapa "gluteeniton"-ruokavalioisen henkilön saatavaksi. Kaikki menut on rakennettu sellaisiksi, että ne huomioivat mahdollisimman tarkkaan ja laajasti jo lähtökohtaisesti kaikista tyypillisimmät (L, G) erikoisruokavaliot.

ERITTÄIN VAKAVAT ERIKOISRUOKAVALIOT REITTIRISTEILYILLÄ/RAVINTOLALAIVOILLA
Mikäli seurueenne jäsenellä on erittäin vakava erikoisruokavalio, kuten vakava pähkinä- tai kala-allergia: ilmoittakaa asiasta etukäteen risteilytoimistoon ja ohjeistakaa lisäksi seurueenne jäsentä, että hän voi tuoda laivalle itse oman soveltuvan ja hänen ruokavaliolleen varmasti turvallisen ruoka-annoksen suljettuun astiaan pakattuna, joka lämmitetään laivalla ja tuodaan hänelle avaamattomana tarjolle. Näin voimme varmasti turvata erittäin vakavasti allergiselle henkilölle turvallisen ruokailun (ilman että tämän yksittäisen erikoisruokavalioannoksen valmistamisessa tarvittavat varotoimet aiheuttaisivat kohtuuttoman suuren työmäärän, haitan ja hidastumisen kaikkien muiden risteilyvieraiden ruokien valmistuksessa laivan suhteellisen pienissä keittiötiloissa).

HYVÄ TIETÄÄ - FORCE MAJEURE - YLIVOIMAINEN ESTE

Kaikki lähtöajat ovat paikallista aikaa. Ylivoimaisen esteen, Force Majeure, sattuessa, kuten sodan, sodanuhan, lakon, tulvan, luonnonkatastrofin, ydinräjähdyksen, sääolosuhteiden, tulipalon, terrorismin, veden korkeuden, teknisen vian tai muun olosuhteen vaikuttaessa, joista IHA-Lines Oy Helsinki Cruises ei voi vastata, on IHA-Lines Oy Helsinki Cruises -varustamolla oikeus tehdä muutoksia aikatauluun, madaltaa palvelutasoa, suorittaa kuljetus muulla aluksella tai peruuttaa risteily. IHA-Lines Oy Helsinki Cruises ei ole korvausvelvollinen mahdollisista kuluista tai haitoista, joita asiakkaalle saattaa ylivoimaisen esteen vuoksi mahdollisesti aiheutua. Yksityisillä tilausristeilyillä matkanjärjestäjänä toimii tilaaja. Mahdollisissa saarissa kulkeminen tapahtuu kävijän omalla vastuulla. Saaristoluonnossa esimerkiksi sammaleiset kalliot, rantakalliot sekä vedenrajassa sijaitsevat kivet voivat olla liukkaita. Tilaaja voi halutessaan ottaa esimerkiksi saariretkelle osallistuville erillisen vakuutuksen.

MUUTOKSET MAHDOLLISIA

Varustamo pidättää oikeuden muutoksiin poiketen siitä, mitä yhtiön esitteissä, internetsivuilla, lehtimainoksissa, ilmoituksissa, lähtöaikatauluissa, tarjouksissa tai tilausvahvistuksissa on julkistettu. Muutokset risteilyjen aikatauluissa ovat kuitenkin erittäin harvinaisia. The shipowner reserves the right to changes.

TIETOSUOJASELOSTE
General Data Protection Regulation (GDPR)

Henkilötietoja sisältävät rekkisterit IHA-Lines Oy Helsinki Cruises -yhtiössä ovat:
- Sähköposti ja varausjärjestelmän kalenteri
- Laskutus- ja kassajärjestelmät ja vakioasiakkaiden kanta-asiakasrekisteri
- Työntekijärekisteri

Asiakkaiden tiedot on tallennettu IHA-Lines Oy Helsinki Cruisesin järjestelmiin ja asiakasrekistereihin, jotta asiakkaille voidaan tehdä heidän toivomansa ja tilaamansa varaus heidän toivomallensa risteilylle ja jotta asiakkaaseen voidaan olla yhteydessä ja jotta heidän toivomansa ja tilaamansa risteilyt ja varaukset on tallennettu risteilyn ja tilauksen toteuttamiseksi. Asiakasrekistereissä olevia tietoja käytetään asiakkaan toivoman varauksen ja tilauksen hoitoon ja yhteydenpitoon asiassa sekä asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

Rekisterin pitäjä:
IHA-Lines Oy Helsinki Cruises, Meritullintori 6, 00170 HELSINKI, Y-tunnus 0783651-3

Rekisteriasioista vastaava henkilö ja/tai yhteys-henkilö:
Lasse Ihalainen, IHA-Lines Oy Helsinki Cruises

Rekisterien nimi:
- Sähköposti ja varausjärjestelmän kalenteri (@ihalines.fi)
- Laskutus- ja kassajärjestelmät ja vakioasiakkaiden kanta-asiakasrekisteri
- Työntekijärekisteri

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus (rekisterin käyttötarkoitus):
Myynti- ja kanta-asiakasrekisterin ylläpitäminen sekä alusten varaustilanteen seuranta ja varaustietojen tallennus

Rekisterin tietosisältö:
Yrityksen ja/tai henkilön nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite, tilaustiedot

Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle:
Tietoja ei luovuteta ulkopuolelle ja tietoja ei siirretä EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Rekisterin suojauksen periaatteet:
Tiedot sijaitsevat IHA-Lines Oy Helsinki Cruises hallinnoimalla suojatulla palvelimella. Tietoja käsitellään yrityksen toimipisteissä työasemilla, kaikkiin tietojärjestelmiiin on roolipohjainen käyttäjähallinta.

Rekisteröidyllä on seuraavat oikeudet:
Alla listattuina 13 oikeutta, mitä rekisteröidyillä on.

EU:n tietosuoja-asetus, englanniksi General Data Protection Regulation (GDPR) astuu velvoittavana voimaan 25.5.2018. Tämän jälkeen myös suomalaisten yritysten, järjestöjen ja viranomaisten eli rekisterinpitäjien on tarjottava henkilörekistereissään käsiteltäville rekisteröidyille entistä runsaammin päätäntävaltaa omiin tietoihinsa. Tietosuojalainsäädännön tavoitteena on lisätä yleistä tietoisuutta henkilötietojen käsittelystä ja antaa rekisteröidyille aiempaa enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa omien tietojensa prosessointiin. IHA-Lines Oy Helsinki Cruises rekisterinpitäjänä on huolehtinut, että rekisteröidyillä on käytössään seuraavassa listatut oikeudet.

Alla numeroidut ja viitatut EN:n tietosuoja-asetuksen artiklat on kuvattu
selityksineen www.privacy-regulation.eu-sivustolla.

1) Oikeus saada informaatiota henkilötietojen keräämisestä ja käsittelystä (Art 13, Art 14)
Rekisterinpitäjällä on velvollisuus toimittaa rekisteröidyille tietoja henkilötietojen käsittelystä.
2) Oikeus saada pääsy tietoihin (Art 15)
Rekisteröidyllä on oikeus saada rekisterinpitäjältä vahvistus siitä, että häntä koskevia henkilötietoja käsitellään tai että niitä ei käsitellä, ja jos näitä henkilötietoja käsitellään, oikeus saada pääsy henkilötietoihin sekä artiklan sisältämän luettelon lisätiedot.
3) Oikeus tietojen oikaisemiseen (Art 16)
Rekisteröidyllä on oikeus vaatia, että rekisterinpitäjä oikaisee ilman aiheetonta viivytystä rekisteröityä koskevat epätarkat ja virheelliset henkilötiedot. Ottaen huomioon tarkoitukset, joihin tietoja käsiteltiin, rekisteröidyllä on oikeus saada puutteelliset henkilötiedot täydennettyä, muun muassa toimittamalla lisäselvitys.
4) Oikeus tietojen poistamiseen eli oikeus tulla unohdetuksi (Art 17)
Rekisteröidyllä on oikeus saada rekisterinpitäjä poistamaan rekisteröityä koskevat henkilötiedot ilman aiheetonta viivytystä, ja rekisterinpitäjällä on velvollisuus poistaa henkilötiedot ilman aiheetonta viivytystä, edellyttäen, että jokin artiklassa luetelluista kuudesta perusteesta täyttyy.
5) Oikeus käsittelyn rajoittamiseen (Art 18)
Rekisteröidyllä on oikeus siihen, että rekisterinpitäjä rajoittaa käsittelyä, jos kyseessä on yksi asetuksessa luetellusta neljästä perusteesta, kuten jos rekisteröity kiistää henkilötietojen paikkansapitävyyden.
R6) Oikeus saada rekisterinpitäjä ilmoittamaan oikaisusta, poistosta ja käsittelyn rajoittamisesta tietojen vastaanottajille (Art 19)
Rekisterinpitäjän on ilmoitettava kaikenlaisista henkilötietojen oikaisuista, poistoista tai käsittelyn rajoituksista jokaiselle vastaanottajalle, jolle henkilötietoja on luovutettu, paitsi jos tämä osoittautuu mahdottomaksi tai vaatii kohtuutonta vaivaa. Rekisterinpitäjän on ilmoitettava rekisteröidylle näistä vastaanottajista, jos rekisteröity sitä pyytää.
7) Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen (Art 20)
Rekisteröidyllä on oikeus saada häntä koskevat henkilötiedot, jotka hän on toimittanut rekisterinpitäjälle, jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa, ja oikeus siirtää kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle sen rekisterinpitäjän estämättä, jolle henkilötiedot on toimitettu, jos käsittely perustuu suostumukseen tai sopimukseen ja käsittely suoritetaan automaattisesti. Kun rekisteröity käyttää oikeuttaan siirtää tiedot järjestelmästä toiseen, hänellä on oikeus saada henkilötiedot siirrettyä suoraan rekisterinpitäjältä toiselle, jos se on teknisesti mahdollista.
8) Vastustamisoikeus (Art 21)
Rekisteröidyllä on oikeus henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseensa liittyvällä perusteella milloin tahansa vastustaa häntä koskevien henkilötietojen käsittelyä, joka perustuu tiettyihin 6 artiklan alakohtiin, kuten profilointia. Rekisterinpitäjä ei saa enää käsitellä henkilötietoja, paitsi jos rekisterinpitäjä voi osoittaa, että käsittelyyn on olemassa huomattavan tärkeä ja perusteltu syy, joka syrjäyttää rekisteröidyn edut, oikeudet ja vapaudet tai jos se on tarpeen oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.
Jos henkilötietoja käsitellään suoramarkkinointia varten, rekisteröidyllä on oikeus milloin tahansa vastustaa häntä koskevien henkilötietojen käsittelyä tällaista markkinointia varten, mukaan lukien profilointia silloin kun se liittyy tällaiseen suoramarkkinointiin.
9) Oikeus olla joutumatta automatisoitujen päätösten kohteeksi (Art 22)
Rekisteröidyllä on oikeus olla joutumatta sellaisen päätöksen kohteeksi, joka perustuu pelkästään automaattiseen käsittelyyn, kuten profilointiin, ja jolla on häntä koskevia oikeusvaikutuksia tai joka vaikuttaa häneen vastaavalla tavalla merkittävästi. Edellä olevaa ei sovelleta, jos päätös on välttämätön rekisteröidyn ja rekisterinpitäjän välisen sopimuksen tekemistä tai täytäntöönpanoa varten tai perustuu rekisteröidyn nimenomaiseen suostumukseen.
10) Oikeus saada tieto rekisterinpitäjään kohdistuneesta tietoturvaloukkauksesta (Art 34)
Kun henkilötietojen tietoturvaloukkaus todennäköisesti aiheuttaa korkean riskin luonnollisten henkilöiden oikeuksille ja vapauksille, rekisterinpitäjän on ilmoitettava tietoturvaloukkauksesta rekisteröidylle ilman aiheetonta viivytystä.
11) Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle (Art 77)
Jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle, erityisesti siinä jäsenvaltiossa, jossa hänen vakinainen asuinpaikkansa tai työpaikkansa on taikka jossa väitetty rikkominen on tapahtunut, jos rekisteröity katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan tätä asetusta, sanotun kuitenkaan rajoittamatta muita hallinnollisia muutoksenhakukeinoja tai oikeussuojakeinoja.
12) Oikeus tehokkaisiin oikeussuojakeinoihin rekisterinpitäjää vastaan (Art 79)
Jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tehokkaisiin oikeussuojakeinoihin, jos hän katsoo, että hänen tähän asetukseen perustuvia oikeuksiaan on loukattu sen takia, ettei hänen henkilötietojensa käsittelyssä ole noudatettu tätä asetusta, sanotun kuitenkaan rajoittamatta käytettävissä olevien hallinnollisten muutoksenhakukeinojen tai muiden kuin oikeudellisten oikeussuojakeinojen käyttöä, mukaan lukien oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle.
13) Oikeus saada korvaus aiheutuneista vahingoista (Art 82)
Jos henkilölle aiheutuu tämän asetuksen rikkomisesta aineellista tai aineetonta vahinkoa, hänellä on oikeus saada rekisterinpitäjältä tai henkilötietojen käsittelijältä korvaus aiheutuneesta vahingosta.


Yhteydenotto näistä asioista tapahtuu aina yleisellä yhteydenotto- ja viestilomakkella, käsittelyn jälkeen rekisterinpitäjä ottaa yhtetyttä rekisteröidyille. Lomakkeen viestikentään tulee selkeästi kuvata mistä asiasta on kyse: yhteydenottolomake >>

Varustamo pidättää oikeuden muutoksiin. The shipowner reserves the right to changes.